پمپ آب پنتاکس ایتالیا PENTAX - پمپ آب خانگی - پمپ آب ایتالیایی - نمایندگی پمپ پنتاکس - فروش پمپ پنتاکس- پمپ آب بی صدا - پمپ PENTAX - پمپ
انواع پروانه پمپ
دو شنبه 23 فروردين 1395 ساعت 9:55 | بازدید : 741 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

انواع پروانه پمپ

انواع پروانه پمپ (ایمپلر)

پمپ های سانتریفیوژی و پمپ های شناور یک نقطه ی مشترک دارند و آن این است که هر نوع اندازه و نوعی برای تمام اپلیکیشن ها قابل استفاده نیست. پروانه (ایمپلر) های مختلف و بدنه های پمپ هر کدام کار مخصوص به خود را انجام می دهند. در اینجا چند تفاوت و کاربرد مختلف پروانه (ایمپلر) ها ذکر می شود:

 

  1. پروانه کانال بسته ی بلند: قابل استفاده برای پمپاژ آب و مایعات دیگر با فشار بالا
  2. پروانه ورتکس: قابل استفاده برای مواد چسبناک و مایعات زاید
  3. پروانه پیچی سانتریفیوژی: قابل استفاده برای پمپاژ روغن و دیگر مایعات چسبناک
  4. پروانه کانال باز: قابا استفاده برای پمپاژ آب با حجم بالا و هد پایین
  5. پروانه تیغه برنده: قابل استفاده برای خرد کردن جامدات به قطعات کوچکتر، وقتی که به پمپ وارد می شوند.
  6. پروانه کانال بسته: قابل استفاده برای پمپاژ فاضلاب و پسماند
  7. پروانه جریان مخلوط: قابل استفاده برای پمپاژ آب با حجم بالا با هد کند تا متوسط
  8. پروانه نیمه باز: قابل استفاده برای زباله و ضایع آلات
  9. پروانه آبی/ شن فشرده: قابل استفاده برای مایعات سوزان
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پمپ روغن داغ
دو شنبه 23 فروردين 1395 ساعت 9:54 | بازدید : 208 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )
  • پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ یا آب داغ مشخصا برای سیستم های انتقال گرما و برای جا به جا کردن و سیرکوله کردن آب داغ مناسب می باشد. پمپ آب یا روغن داغ برای جا بجایی مایعات داغی که جنسشان از مواد مصنوعی یا معدنی است، بهترین گزینه می باشد.

کاربرد های پمپ روغن داغ

  • صنایع لاستیکی و پلاستیکی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • صنایع فلزی
  • صنایع ماشین سازی
  • صنایع مواد شوینده
  • کلیه ی صنایعی که نیاز به پمپاژ مایعات با حرارت بالا دارند.

 

استحکام پمپ های انتقال مایعات داغ نه تنها به ساختار شیمیایی آن مایع بستگی دارد، بلکه به طراحی و میزان دمای آن هم وابسته است. حداکثر عمر یک مایع می تواند با رعایت موارد زیر بیشتر شود.

در این مورد نکات کلیدی زیر باید مورد توجه باشند:

  1. طراحی و اجرای پمپ و یا واحد برگشت انرژی
  2. جلوگیری از آلودگی شیمیایی
  3. ترکیب مایع با هوا

 

طراحی و عملکرد پمپ روغن داغ

طراحی و عملکرد ضعیف پمپ منجر به کاهش شدید دمای مایع می شود. پمپ های حرارت بالا برای حداقل سرعت 6 فوت بر ثانیه طراحی شده اند. رنج 6 تا 12 فوتی باید بیشتر موارد را پوشش دهد. سرعت انتخاب شده بستگی به تعادل به صرفه میان میزان سیرکولیشن و سطح جا بجایی گرما دارد.

آلودگی شیمیایی:

مهم ترین مساله ای که در آلودگی شیمیایی پمپ جا به جایی مایعات باید به آن توجه کرد، نسبت ضعیف پایداری دما در حرارت بالا می باشد. کاهش دمای آلاینده های شیمیایی ممکن است بسیار سریع باشد که منجر به آلودگی سطوح انتقال گرما و خورگی قطعات سیستم می شود. شدت و نوع خوردگی بستگی به میزان و نوع آلاینده ی وارد شده به سیستم دارد.

اکسیده شدن:

مایعاتی که با حرارت بالا جا به جا می شوند در معرض اکسیده شدن قرار می گیرند.درجه ی اکسیده شدن و سرعت واکنش مواد بستگی به دما و میزان ترکیب با هوا دارد. از نتایج نامطلوب این واکنش می تواند تولید اسید کربوکسیلیک باشد که در نتیجه در عملکرد سیستم مشکل ایجاد می کند. بررسی های پیش گیرنده باید صورت گیرد تا این طمینان حصل شود که در جریان انتقال مایعات داغ، مایع با هوا ترکیب نشود.

خوردگی:

غالبا برای ساخت پمپ روغن داغ از استیل استفاده می شود. اگرچه استیل آن ضدزنگ است اما در مواردی ممکن است خوردگی ایجاد شود. بیشترین موارد خوردگی به علت مواد شیمیایی است که وارد دستگاه می شود. شدت و نوع صدمه ی وارده بستگی به میزان و نوع آلاینده دارد.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پمپ فیلتر شنی استخری
دو شنبه 23 فروردين 1395 ساعت 9:53 | بازدید : 156 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

پمپ فیلتر شنی استخری

فیلتر شنی یکی از بهترین راه های فیلتر کردن آب است. چرا؟ چون ساده است، کاربردی است، و به مراقبت خیلی کمی نیاز دارد. آب استخر راهش را از طریق لوله ی فشار پر از شن باز می کند. بعد از مدتی کثیفی هایی که در فضاهای بین مواد شنی جمع شده اند، باعث ایجاد فشار بر لوله می شود تا آبی که به سختی راه خود را پیدا می کند بالا رود. این به شما این امکان را می دهد که فیلتر را بشویید. فیلتر به راحتی جریان آب را معکوس می کند و کثیفی ها را از بین می برد.

فیلتر شنی با فایبرگلاس درجه بالا ساخته می شود. و با استفاده از آخرین تکنیک های مهندسی، کیفیت و قدرت بالا را برای مدت زمان خیلی زیاد تضمین می کند.

فیلتر شنی از طریق نازل های جانبی داخلی قرار گرفته در پایین مخزن فیلتر، سیرکوله کردن (گردش) آب را ارتقا می بخشد و به آب اجازه می دهد که به طور مساوی در کل بستر فیلتر توزیع شود و آشغال ها و آلاینده ها را قبل از این که آب تازه ی تمیز از راه شیر چند مرحله ای به استخر برگردد، جمع می کند.

همان طور که از شن برای پاکسازی رودخانه ها و اقیاوس ها استفاده می شود، شما نیز می توانید از مزایای فیلترهای شنی برای پاکسازی استخرهایتان استفاده کنید.

برای نگهداری از سیستم فیلترینگ استخر، تعویض شن فیلتر شنی بسیار حائز اهمیت است. چرا که به مرور شن پر می شود از آلودگیها، مو، پوست، روغن و … و اگر عوض نشود دیگر نمی تواند آب لازم را فیلتر کند و تمیز نگاه دارد.

 

نکات مهم هنگام تعویض شن در فیلتر شنی

  1. بهتر است که شن ها هر 3-4 سال یک بار عوض شود تا کارآیی فیلتر شنی افزایش یابد. و به پاکی و شفافیت آب کمک می کند.
  2. از آنجایی که شن های قدیمی پر از باکتری هستند، بهتر است که هنگام تخلیه ی شن ها از تماس مستقیم با آن خودداری کنید.
  3. بعد از تخلیه ی شن های قدیمی، قبل از این که شن های جدید را بریزید، در مخزن آب بریزید. این کمک می کند که قدرت جذب شن ها افزایش یابد.
  4. نوع شنی که استفاده می کنید باید شن مخصوص فیلتر شنی باشد که از فروشگاه های تجهیزات استخر می توانید خریداری کنید. قطر این شن، 40 تا 50 میلی متر است. اگر از شن های مخصوص فیلتر شنی استفاده نکنید هم به فیلتر شنی و هم به استخرتان صدمه خواهید زد.
  5. مقدار شنی که در فیلتر شنی می ریزید بستگی به اندازه ی فیلتر شما دارد. شما باید مطمئن باشید که اطلاعات لازم را در مورد میزان شن در فیلتر خود بدانید. پر کردن بیش از حد فیلتر از شن و یا کم ریختن آن، حد اقل مشکلی که ایجاد می کند این ست که به فیلتر شن اجازه نمی دهد به خوبی کار کند. و در بدترین حالت، فیلتر شنی را خراب می کند.
  6. قبل از ریختن شن ها از بسته بودن لوله های شنی اطمینان حاصل کنید. خیلی سخت است که شن ها را به فیلتر وارد کنید بدون این که وارد لوله های شنی شوند. پس بهتر است برای جلوگیری از وارد شدن شن ها به داخل لوله ی شنی آن را با نوار چسب بپوشانید. همچنین بسیار مهم است که لوله ی شنی مستقیما در مرکز فیلتر باشد. چرا که وقتی شن ها را در فیلتر ریختید دیگر نمی توانید جای لوله ی شنی را تنظیم کنید. اگر در مرکز قرار نگرفته باشد، دیگر نمی توانید ارتفاع شیر را به درستی تنظیم کنید و همه چیز باید از نو شروع شود.
  7. پس از پر کردن فیلتر شنی از شن می توانید ارتفاع فیلتر را تنظیم کنید و باید اطمینان حاصل کنید که کاملا سر جای خود قرار گرفته و سفت شده باشد. در اینجا کمک گرفتن از یک آدم ماهر در این زمینه بسیار مفید است. اگر فیلتر خیلی سفت بسته شود به بدنه ی فیلتر صدمه وارد می شود. در این صورت باید کل مخزن فیلتر تعویض شود. که البته شما نمی خواهید این اتفاق بیفتد.
  8. وقتی همه چیز سر جای خود قرار گرفت، باید فیلتر را شستشو دهدید. می توانید استخر را دوباره از آب پر کنید و سپس فیلتر را به مدت 3 تا 5 دقیقه پس از یک چرخه ی شستشوی 60 ثانیه ای بشویید.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پمپ آب | لیست قیمت انواع پمپ | راهنمای انتخاب پمپ و آدرس pumps.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 66
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 13
:: بازدید هفته : 21
:: بازدید ماه : 21
:: بازدید سال : 209
:: بازدید کلی : 24063