پمپ آب پنتاکس ایتالیا PENTAX - پمپ آب خانگی - پمپ آب ایتالیایی - نمایندگی پمپ پنتاکس - فروش پمپ پنتاکس- پمپ آب بی صدا - پمپ PENTAX - پمپ
سوله در ارومیه
یک شنبه 31 مرداد 1400 ساعت 15:39 | بازدید : 53 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

مرکز استان آذربایجان غربی یکی از کلان شهرهای ایران است و در شمال غربی ایران واقع شده است. ارومیه به عنوان دومین شهر شلوغ ایران شناخته می شود.

ارومیه به عنوان شهری با اولین بیمارستان مدرن ، اولین مدرسه مدرن و پایتخت والیبال ایران شناخته می شود.

ارومیه در تابستان گرم و در زمستان سرد است و در مجموع صد و بیست روز در ارومیه یخ زده است.

استان آذربایجان غربی یکی از استان های زلزله خیز است ، بنابراین رعایت اصول و استانداردهای لازم برای ساختمان ها ، سازه ها و سایر سازه ها ضروری است. یکی از سازه های فلزی که در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد سوله و نقش آن در مکان های مختلف است.

در سال های اخیر ، به دلیل پیشرفت هایی که در صنعت ساخت سازه های فولادی اتفاق افتاده است ، تولیدکنندگان همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان و خریداران با ساخت سازه ای با کیفیت و ارزان بوده اند.

نحوه ساخت سوله در ارومیه
نحوه ساخت سوله در ارومیه
سازندگان همیشه باید از به روزترین و مدرن ترین روشهای ساختمانی برای سوله سازی استفاده کنند. سوله ها عموماً از خرپا ، ورق های فلزی و روش های UM ساخته می شوند.

در این میان سوله های خرپایی به عنوان بهترین روش برای ساخت سوله با حداکثر رضایت مشتری شناخته می شوند. با روش خرپایی می توان سوله هایی با حداقل وزن و حداکثر کارایی تولید کرد.

سیلوها سازه های فلزی شیب دار هستند که بر اساس محاسبات فنی و مهندسی خاص طراحی و ساخته می شوند. این نوع سازه ها در کارخانه ها ، سوله ها ، سالن های ورزشی ، انبارهای مختلف ، مرغداری ها و غیره استفاده می شود.

اجزای سوله
اجزای سوله
ستون
قاب
پرلین
بازاریابی
بادبند
سگراد
گوشه سوتین
سایبان
ستون وال پست
پیچ و مهره
اخرین حرف
اخرین حرف
نکته ای که ممکن است برای مشتریان و خریداران سوله بسیار مهم باشد ، قیمت سوله است. طبق مطالعات انجام شده ، قیمت سوله به دلیل نوسانات بازار آهن بسیار نوسان می کند ، اما فراموش نکنید که نباید کیفیت را فدای قیمت کرد. استحکام ، استحکام و اصول ایمنی سازه از ضروری ترین مواردی است که باید رعایت شود.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/ساخت-سوله-در-ارومیه/

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


ساخت سوله در نصیر آباد
یک شنبه 31 مرداد 1400 ساعت 14:33 | بازدید : 44 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

کف سیلو
با توجه به اینکه در سوله ها از ماشین آلات سنگین بسیار استفاده می شود ، کفپوش این سازه فلزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به استحکام آن توجه زیادی شود.

اجزای سوله چیست؟
دیوار نوشته ها

آنها به عنوان ستون های جانبی سوله ها در نظر گرفته می شوند و کاربردهای آنها شامل استفاده از پایه برای درهای بزرگ است.

قاب اصلی

آنها همان ستون ها و تیرهای سوله هستند که با توجه به نوع کاربرد آنها بریده می شوند و سپس در طی جوشکاری به یکدیگر متصل می شوند.

اجزای سوله چیست؟
سایر اجزای سوله شامل لپه ، بریس و نرده است. برای ساخت سوله استاندارد ، ابعاد آن باید به طور کامل مشخص شود. یکی از این ابعاد مهم طول سوله است.

ابعاد با توجه به نوع استفاده تعیین می شود. حداکثر طولی که می توان برای سوله های استاندارد در نظر گرفت 90 متر و برای فاصله بین ستون ها می توان 6 تا 9 متر در نظر گرفت. به طور معمول ، اندازه عرض یا دهانه سوله 20 تا 35 متر است. اما امروزه به دلیل نوع استفاده از سوله ها ، استفاده از سازه هایی با دهانه بزرگتر بیشتر کاربردی و متداول است.

ارتفاع استاندارد سوله ها بین 4 تا 25 متر است. شیب سوله با باز شدن سوله رابطه معکوس دارد. یعنی هرچه دهانه سوله بزرگتر باشد ، شیب کمتری باید برای آن در نظر گرفته شود و بالعکس. اما در حالت عادی ، شیب سوله بین 10 تا 30 درصد در نظر گرفته می شود. برای ساخت سوله های استاندارد ، لازم است تعدادی از قوانین خاص را رعایت کنید ، از جمله در نظر گرفتن ارتفاع ، طول و عرض استاندارد ، که در محدوده خاصی تعریف شده اند.

کاربردهای سوله های استاندارد
کاربردهای سوله های استاندارد
سوله های استاندارد بیشتر برای مصارف صنعتی و مصارف نظامی ، نمایشگاهی و موارد مشابه استفاده می شود. شهرستان نصیرآباد یکی از مواردی است که شرکت بیستون سازه آذران قادر به ساخت ، نصب و اجرای سوله در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه می باشد. این شرکت دارای تیم تخصصی و مجرب است که می تواند سفارش شما را برای ساخت سوله مورد نظر شما به بهترین نحو انجام دهد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-nasirabad/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در احمد آباد مستوفی
یک شنبه 31 مرداد 1400 ساعت 14:31 | بازدید : 40 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

با توجه به افزایش هزینه های ساخت و ساز ساختمانهای بتنی بزرگ امروزه ، سوله ها جایگزین مناسبی برای مواردی هستند که می توانید در زمان کمتر و زمان کمتری سوله مورد نظر را بدست آورید.

احداث سوله در احمدآباد مستوفی
به عنوان مثال ، سوله های خرپایی سبک ، سوله های ورق ورقه ای و همچنین سوله های UM ، هر کدام با ویژگی های خاص خود ، می توانند برای مصارف مختلف استفاده شوند.

سوله های سبک قوسی و کاربردهای آن
از انواع سوله های مدرن می توان به سوله طاق سبک اشاره کرد که تولید آن با ظهور علم و فناوری آغاز شد و امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. اسکلت ها برای ساخت سوله های قوسی سبک استفاده نمی شوند و این سوله ها مصارف متفاوتی دارند و برای مصارف زیادی از جمله سالن های ورزشی ، مسکونی و همچنین تجاری ، کشاورزی و موارد مشابه استفاده می شود.

اما به دلیل این که این سوله ها به دلیل طاق بزرگ در ظاهر امکان نصب جرثقیل در سقف و کناره ها را محدود کرده است ، نمی توان از آنها برای مصارفی مانند بیمارستان استفاده کرد.

احداث سوله در احمدآباد مستوفی
مزایای سوله های سبک قوسی
با توجه به اینکه ساخت سوله های طاق سبک دارای 50٪ کاهش هزینه نسبت به سوله های سنتی می باشد. ساخت آنها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. علاوه بر این ، سرعت ساخت سوله های قوسی سبک 5 برابر سریعتر از سوله های قوسی و نازک خواهد بود که برای این منظور نیز بسیار مناسب است. برای اتصال اجزای سوله های قوسی سبک از پیچ و یا جوش استفاده نمی شود ، اما اجزای سوله با استفاده از دستگاه درزگیر که مونتاژ یا دوخت را انجام می دهد به یکدیگر متصل می شوند.

همچنین سوله های قوسی سبک مقاومت خوبی در برابر بارهای مختلف دارند. مقاومت این سوله ها در برابر بادهای حداکثر 120 کیلومتر بر ساعت از ویژگی های مهم آن است. وجود چندین شیار در سقف سوله از نیروی باد به عنوان عایق در سقف استفاده می کند. با توجه به تمام موارد ذکر شده ، سوله های قوسی چراغی نسبت به سایر سوله ها مزیت هایی دارند. البته وجود محدودیت در این نوع سوله باعث شده است که فقط در مواردی از آنها استفاده شود.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-ahmad-abad-mostofi/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در پاکدشت
سه شنبه 26 مرداد 1400 ساعت 13:22 | بازدید : 40 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

رابطه وزن سوله و قیمت آن.
وزن سوله یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت آن است ، وزن سوله به عوامل متعددی بستگی دارد و وزن این سازه می تواند قیمت ساختمان را افزایش دهد. زیرا مصالح بیشتری برای ساخت چنین سوله ای مورد نیاز خواهد بود.

همانطور که گفته شد عوامل متعددی می توانند وزن سوله را تعیین کنند که در ادامه به آنها می پردازیم.

عناصری مانند ارتفاع ستون ، مساحتی که قرار است خانه در آن ساخته شود ، میزان بار وارد شده به خانه ، روش ساختمانی که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است و همچنین نوع مصالح مورد استفاده برای ساخت سوله. به همه چیز به سوله بستگی دارد. هزینه سازه های فلزی چشمگیر خواهد بود.

احداث چند سوله در پاکدشت
تکنیک های روشن کردن شبح
تکنیک های روشنایی سیلو یکی از عناصری است که می توان از آن برای ایجاد سیلوهای سبک استفاده کرد. به عبارت دیگر ، استفاده از تکنیک های روشنایی سوله هزینه های مربوط به ساخت این سازه های فلزی را کاهش می دهد.

تکنیک های روشنایی سایبان به دو دسته تقسیم می شوند: سبک سازی ساختمان و کاهش بارهای ساختمان.

تاثیر مصالح مورد استفاده برای ساخت سوله بر قیمت سازه های فولادی
همانطور که گفته شد ، مصالح به کار رفته در ساخت سوله در تعیین قیمت این سازه فلزی مثر است. واضح است که استفاده از مصالح با کیفیت بالا هزینه ساخت سوله را افزایش می دهد.

احداث چند سوله در پاکدشت
اما نمی توان از مواد با کیفیت پایین برای کاهش هزینه ساخت سوله استفاده کرد. این عمل می تواند بر استحکام و کیفیت ساخت سوله تأثیر منفی بگذارد.

استفاده از روش های روشنایی سوله به سازندگان این قاب فلزی اجازه می دهد تا با استفاده از مصالح بی کیفیت و یا کاهش استحکام سوله ، با هزینه کمتری سازه بسازند.

استفاده از نیروهای متخصص برای طراحی ، ساخت و ساخت سوله
یکی از مواردی که می تواند تا حد زیادی به کاهش هزینه های مربوط به سوله های ساختمان کمک کند ، استفاده از افرادی است که از دانش و تجربه بسیار بالایی در طراحی و ساخت سوله برخوردارند.

علاوه بر این ، برای کاهش هزینه های مربوط به ساخت سوله ، انتخاب روشهای مناسب برای ساخت سازه های فلزی ضروری است.

احداث چند سوله در پاکدشت
روشهای ساخت سوله.
اصولاً برای ساخت سوله از سه روش تیرآهن ، یو بی ام و همچنین خرپایی استفاده می شود ، اما باید توجه داشت که هر یک از این روش ها بر اساس نوع کاربری برای ساخت سوله استفاده می شود.

بنابراین ، نوع استفاده از سوله در انتخاب روش ساخت تأثیر می گذارد.

توجه به این نکته ضروری است که اگر قصد دارید هزینه کمتری برای ساخت سوله صرف کنید ، استفاده از روش شلیک ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

تعداد زیادی ورق فولادی برای ساخت سازه های فولادی با روش پخت استفاده می شود و این حجم فولاد قطعاً هزینه های بالایی را به دنبال خواهد داشت. اما استفاده از روش خرپایی می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه های مربوط به ساخت سوله داشته باشد.

روش خرپایی سعی می کند از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرد و همچنین سوله را طوری طراحی کند که سازه های فلزی با وزن کمتری ساخته شود.

این کاهش وزن ارتباط مستقیمی با کاهش قیمت های مربوط به ساخت سوله خواهد داشت.

استفاده از روش های روشن کننده سوله می تواند منجر به ساخت سازه هایی با هزینه و وزن کمتر و همچنین استحکام بیشتر شود.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-pakdasht/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در آمل
سه شنبه 26 مرداد 1400 ساعت 13:12 | بازدید : 42 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

سوله یو بی ام چه ویژگی هایی دارد؟
خانه های UVM از جمله چراغ های نسل های دیگر هستند که با سیستم ubm طراحی شده اند.

سوله های ubm را می توان در مصارف مختلف استفاده کرد و بنابراین هیچ مشکلی ندارند. در سراسر جهان ، بسیاری از کشورها از سیستم ubm برای ساخت سوله استفاده می کنند.

سوله ubm دارای گواهینامه CE اروپایی است و به استانداردهای ایمنی رسیده است. جالب اینکه هیچ جوش ، خرپا یا ستونی برای ساخت سوله ubm استفاده نمی شود و حتی در ساخت این سوله از بتونه یا چسب استفاده نمی شود. این سازه قوسی شکل است و بنابراین بارهایی مانند طوفان و زلزله و همچنین خطرات مانند آتش سوزی را تحمل می کند.

مزایای سوله ها ubm
در این مقاله ، می خواهیم شما را با برخی از مزایا و معایب سوله های ubm آشنا کنید. مزایای مهم سوله های ubm شامل موارد زیر است:

دارای استانداردهای بین المللی
ساخت سوله های ubm ارزان و ارزان است.
این سوله ها سازگار با محیط زیست هستند زیرا از ورق های گالوانیزه ساخته شده اند.
ساخت سوله در آمل
همانطور که در بالا ذکر شد ، سوله های ubm در برابر بارهایی مانند زلزله 7 ریشتری و طوفانهای 250 کیلومتر در ساعت نیز مقاوم هستند.
در طراحی سوله های یو بی ام انعطاف پذیری وجود دارد و می توان آنها را برای آینده تغییر داد. علاوه بر این ، سرعت طراحی و اجرای غرفه های یو بی ام بسیار زیاد است.
معایب مربوط به ساخت آشیانه ubm
کمپ های موقت رایج ترین استفاده برای لوله های UBN هستند. اگر قرار است انبار و سوله صنعتی سوله های ubm باشد ، ممکن است معایبی وجود داشته باشد که در زیر توضیح خواهیم داد. نصب سوله های ubm در مناطقی با برف زیاد امکان پذیر نخواهد بود.
در مواردی که سوله باید دارای دهانه بزرگ باشد ، ممکن است ساخت سوله ubm محدود باشد.
از ابتدای پایه قوس شروع کنید.
این سوله ها امنیت کمی در برابر خطراتی مانند سرقت دارند. زیرا بریدن برگهای سوله و سپس ورود به آن آسان است.
به دلیل انتقال حرارت زیاد در سوله های ubm ، می تواند در تابستان و زمستان مشکل ساز شود.
امکان نصب جرثقیل سقفی در این نوع سوله وجود ندارد.
ساخت سوله در آمل
منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-amol/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در اراک
سه شنبه 26 مرداد 1400 ساعت 12:59 | بازدید : 57 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

دلیل استفاده از دهانه بزرگ برای سوله.
زیرا در بسیاری از موارد استفاده از انبار تعریف شده ، بارها و اقلام بزرگ باید به داخل و خارج حرکت کنند. در چنین مواردی ، ما قطعاً به یک دهانه بزرگ برای سوله نیاز داریم.

از روش خرپایی برای تعریف دهانه های بزرگ استفاده کنید
بهترین گزینه در چنین مواردی استفاده از سوله های مشبک است. در واقع سوله های مشبک از جمله سازه هایی هستند که امکان تعریف دهانه بزرگ و نامحدود بدون به خطر انداختن کاربری و کیفیت سوله وجود دارد. بنابراین ، اگر نمی توان از ایجاد دهانه بزرگ برای ساخت سوله جلوگیری کرد ، باید از روش خرپایی برای ساخت سوله استفاده کرد.

ساخت سوله در اراک
همانطور که می دانید ساخت سوله های ورق فلزی به دلیل وزن زیاد و همچنین ورق های فولادی به کار رفته در ساخت آنها برای دهانه های بزرگ به صرفه نخواهد بود. UM ها را نمی توان برای دهانه های بزرگ استفاده کرد زیرا از ورقه هایی با اندازه مشخص ساخته شده اند.

شرکت بیستون سازه آذران توانایی ساخت انواع سوله در شهر اراک را دارد. همانطور که می دانید شهر اراک از نظر صنعتی فعالیت های گسترده ای دارد و اگر می خواهید در این شهر سوله بسازید ، حتماً با کارشناسان ما در بیستون تماس بگیرید. شرکت سازه آذران.

اهمیت تعیین ابعاد سوله و مزایای ساختار شبکه.

ساخت سوله در اراک

در اصل ، تعیین اهداف و نیازهای خانه قبل از شروع ساخت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ابعاد دهانه یکی از مواردی است که قبل از طراحی خانه باید به طور کامل مشخص شود. از آنجا که ساختار سوله های مشبک به شکل مثلث است ، ساختار از استحکام خوبی برخوردار است. در واقع باید گفت که این شکل هندسی مناسب ترین موقعیت برای افزایش مقاومت سوله است. این شکل هندسی همچنین فاصله کادر پی را پایین نگه می دارد ، بنابراین بارهای مرده و همچنین وزن سازه به طور مساوی در سراسر سوله توزیع می شود.

ساخت سوله در اراک
نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ما شاهد کاهش 40 درصدی هزینه ساخت سوله مشبک هستیم زیرا نیازی به ستون مرکزی نیست. بنابراین ، ساخت این سوله مقرون به صرفه خواهد بود و همچنین باید توجه داشت که امکان نصب جرثقیل های با تناژ بالا در این سوله ها وجود دارد. شیب سقف برای احداث سوله هایی با دهانه بزرگ 10 درصد است و علاوه بر این ، هزینه ساخت سوله های مشبک به دلیل نداشتن فونداسیون کاهش می یابد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/ساخت-سوله-در-اراک/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در بندرعباس
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 15:32 | بازدید : 50 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

مقرون به صرفه بودن ساخت این سوله ها ، استحکام بالای سازه و همچنین سرعت بالای اجرای مراحل سازه های یوبم از مزایای استفاده از سوله های مستقل است.

 

ساخت سوله در بندرعباس

کیفیت بالا و سرعت اجرای مراحل تولید

یکی دیگر از ویژگی های سوله های UM ، کسب استانداردهای ایمنی به دلیل کیفیت بالای ساخت این سازه است. عدم استفاده از پیچ و یا جوش برای اتصال اجزای سوله و همچنین عدم استفاده از ستون ، خرپا و بتونه در ساخت این سوله نقش موثری در افزایش سرعت اجرای آن دارد.

 

ظاهر قوسی

شکل قوسی سازه مقاومت آن را در برابر حوادثی مانند آتش سوزی یا زلزله و طوفان افزایش می دهد. سیستم UM در سراسر جهان برای ساخت سوله با مصارف مختلف استفاده می شود.

 

اقتصادی بودن

همانطور که گفته شد ، یکی از مهمترین ویژگی های سوله های UM این است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

 

ساخت سوله در بندرعباس

دوستدار محیط زیست

 یکی از نکات مهم در مورد سوله های UM سازگاری آنها با محیط به دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه است.

 

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری سوله های UM امکان تغییر آنها را در آینده فراهم کرده است. طراحی این سوله ها به دلیل سادگی از سرعت بالایی برخوردار است.

 

معایب و محدودیت ها

 با توجه به تمام مزایا و ویژگی های مثبتی که برای سوله های استاتیک یا UM خود ذکر کردیم ، باید گفت که این سوله ها معایب و محدودیت هایی نیز دارند.

 

سوله های UM بیشتر در ساخت کمپ های موقت استفاده می شود ، اما استفاده از این سوله ها به عنوان سوله و انبار صنعتی می تواند معایبی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 

عدم تحمل بار سنگین برف

یکی دیگر از معایب سوره های UM این است که در مناطقی که برف زیاد است و بار برف زیاد است ، امکان نصب سوله های UM وجود نخواهد داشت.

 

ساخت سوله در بندرعباس

همانطور که اشاره کردیم این سوله ها مقاومت بالایی دارند اما اگر در منطقه ای شاهد بارش برف سنگین باشیم بار برف روی سوله افزایش می یابد و مقاومت سوله با چنین باری مواجه نمی شود.

 

اندازه دهانه سوله محدودیتی دارد

محدودیت دیگر سوله های UM هنگامی ایجاد می شود که نیاز به تعریف دهانه بزرگ برای ساخت سوله وجود دارد. بهترین راه برای ساخت سوله با دهانه های بزرگ استفاده از روش خرپایی است و برای مواردی که نیاز به دهانه های بزرگ است نمی توان از سوله یا یو بی خود استفاده کرد.

 

ظاهر قوسی و عدم امکان نصب جرثقیل های سقفی

محدودیت دیگر سوله های UM این است که قوس سوله از ابتدای پایه شروع می شود. از سوی دیگر ، عدم امکان نصب جرثقیل های سقفی در سوله های UM یکی از محدودیت های آن است.

 

احتمال سرقت

یکی دیگر از معایب سوله های UM این است که امکان برش ورق از خارج سوله وجود دارد و بنابراین ورود به آن آسان است و احتمال سرقت در این سوله ها زیاد است. آنها بعنوان انبار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا خطر سرقت وجود دارد و محدودیت های زیادی وجود خواهد داشت.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-bandar-abbas/

ویژگیهای سوله های ubm

مقرون به صرفه بودن ساخت این سوله ها، بالا بودن مقاومت سازه و همچنین سرعت بالای انجام مراحل اجرای سازه های ubm جزو مزایای استفاده از سوله های خود ایستا محسوب می شوند.

ساخت سوله در بندرعباس

کیفیت بالا و سرعت اجرای مراحل ساخت

از دیگر ویژگی‌های انواع سوله های یو بی ام، کسب استانداردهای امنیتی به دلیل بالا بودن کیفیت ساخت این سازه می باشد. عدم استفاده از پیچ و مهره و یا جوشکاری برای اتصال اجزای سوله و همچنین عدم استفاده از ستون، خرپا و بتونه کاری در ساخت این سوله نقش موثری در بالا رفتن سرعت مراحل اجرای آن دارد.

ظاهر قوسی شکل

شکل قوسی سازه باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر حوادثی مانند آتش سوزی و یا زلزله و طوفان می شود. در سراسر دنیا از سیستم یو بی ام برای ساخت سوله هایی با کاربری های متفاوت استفاده می شود.

مقرون به صرفه بودن

همانطور که اشاره شد یکی از ویژگی‌های مهم سوله های یو بی ام مقرون به صرفه بودن آنها از لحاظ اقتصادی است.

ساخت سوله در بندرعباس

سازگاری با محیط زیست

 از نکات قابل توجه در مورد سوله های یو بی ام سازگاری آنها با محیط زیست به دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه می باشد.

قابلیت انعطاف پذیری

قابلیت انعطاف پذیری در سوله های یو بی ام باعث شده که در آینده امکان تغییر در آنها وجود داشته باشد. طراحی این سوله ها به دلیل ساده بودن از سرعت بالایی برخوردار است.

معایب و محدودیتها

 با توجه به تمامی مزایا و ویژگی‌های مثبتی که برای سوله های خود ایستا یا یو بی ام بیان کردیم باید گفت که این سوله ها دارای معایب و محدودیت‌هایی نیز هستند.

بیشترین کاربرد سوله های ubm در زمینه ساخت کمپ های موقت می باشد، اما کاربرد این سوله ها به عنوان سوله های صنعتی و انبار می تواند معایبی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

عدم تحمل بار زیاد برف

از معایب دیگر سوره های یو بی ام این است که در مناطقی که بارش برف زیاد باشد و ممکن است بار برف زیاد شود، امکان نصب سوله های یو بی ام وجود نخواهد داشت.

ساخت سوله در بندرعباس

همانطور که اشاره کردیم این سوله ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند اما در صورتی که در یک منطقه شاهد بارش برف سنگین باشیم، بار برف بر سوله زیاد شده و مقاومت سوله جوابگوی چنین باری نخواهد بود.

وجود محدودیت در اندازه دهانه سوله

همچنین از دیگر محدودیت‌های سوله های یو بی ام زمانی به وجود می‌آید که نیاز به تعریف دهانه بزرگی برای ساخت سوله وجود داشته باشد. بهترین روش برای ساخت سوله های با دهانه بزرگ استفاده از روش خرپایی است و سوله های خود ایستا یا  ubm نمی‌توانند برای مواردی که نیاز به دهانه بزرگ دارند کاربردی داشته باشند.

ظاهر قوسی و عدم امکان نصب جرثقیل سقفی

از دیگر محدودیتهای سوله های یو بی ام شروع شدن قوس سوله از ابتدای پایه آن می باشد. از طرف دیگر عدم وجود امکان نصب جرثقیل سقفی در سوله های یو بی ام از جمله محدودیتهای آن محسوب می شود.

احتمال بروز سرقت

از دیگر معایب سوله های یو بی ام این است که از بیرون سوله امکان بریدن ورق های آن وجود دارد و به همین دلیل ورود به آن به راحتی انجام می شود و احتمال بروز سرقت در این سوله ها زیاد است به همین دلیل اگر قرار باشد از آنها به عنوان انبار استفاده شود با توجه به خطر بروز سرقت محدودیت های زیادی وجود خواهد داشت.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در تبریز
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 15:16 | بازدید : 51 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

 در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت سوله در تبریز و استفاده از سوله های خرپایی صحبت کنیم. اساساً قیمت سوله های خرپایی به عوامل زیادی بستگی دارد. اما برای اینکه بتوانیم درباره قیمت این نوع سوله ها بهتر صحبت کنیم ، ابتدا کمی با ویژگی های سوله های سبک خرپایی در تبریز آشنا شویم.

احداث سوله در تبریز
ویژگی های سوله های سبک خرپایی
یکی از مهمترین ویژگی های سوله های سبک خرپایی قیمت مناسب این سازه ها است.

دلیل قیمت پایین سوله های خرپایی
با این حال ، قیمت کمتر این نوع سوله ها دلیل استحکام کمتر آنها نیست ، بلکه با استفاده از طرح های مدرن برای ساخت سوله و همچنین با استفاده از تکنیک های سبک سازی ، این سوله ها وزن کمتری دارند و بنابراین قیمت مناسبی دارند.

جالب است بدانید که اگرچه وزن سوله های سبک خرپایی کمتر از سوله های سنتی است ، اما از استحکام قابل قبولی برخوردار است. این ساختارها با استفاده از قوطی های پروفیل ساخته می شوند.

احداث سوله در تبریز
هزینه های مربوط به ساخت سوله های خرپایی
مراحل مختلف ساخت سوله های سبک خرپایی هزینه های جداگانه ای دارد. در ادامه در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

تقسیم هزینه سوله های سبک خرپایی
اساساً هزینه ها برای ساخت سوله های خرپایی به چندین قسمت تقسیم می شود. اولین مورد از این تقسیم بندی ها مربوط به هزینه تولید ورق های فولادی برای ساخت سازه های فولادی است. در این صورت هزینه های مربوط به تولید ورق های فولادی توسط کارفرما یا سازنده سوله پرداخت می شود.

قسمت دوم هزینه های ساخت سوله های خرپایی مربوط به کارهای انجام شده در سوله است.

مطمئناً برای ساخت سوله های خرپایی به ابزارها و ماشین های خاصی مانند دستگاه های جوشکاری ، ابزارهای برش و رنگ آمیزی و مواردی از این دست نیاز است.

برای تهیه این ابزار و ماشین آلات باید هزینه ای پرداخت شود که مربوط به قسمت دوم هزینه های ساخت سوله های خرپایی است.

احداث سوله در تبریز
نوسان قیمت ورق فولاد
نکته ای که باید به آن توجه شود نوسان قیمت ورق فولاد در بازار است. قیمت ورق های فولادی همیشه متغیر است و ممکن است افزایش یا کاهش یابد. این نوسانات قیمت ورق های فولادی بر هزینه کلی سوله های خرپایی ساختمان نیز تأثیر می گذارد.

سایر عوامل موثر بر قیمت نهایی سوله های خرپایی شامل کیفیت و نوع مصالح مورد استفاده در ساخت سازه های فلزی می باشد.

این هزینه ها شامل عایق سازی سوله ها ، دیوارها و اجزای داخلی ، سقف و موارد دیگر از این قبیل است.

برآورد هزینه واحد سوله ها
همانطور که گفته شد ، وزن سوله تاثیر زیادی در قیمت کلی آن خواهد داشت.

اساساً هزینه های مربوط به ساخت سوله های سبک و حرفه ای در هر متر مربع برآورد می شود.

امروزه از نظر هزینه ، ساخت سوله های سبک خرپایی مقرون به صرفه است و این نوع سوله طرفداران زیادی دارد.

به دلیل استفاده کمتر از فولاد در ساخت سوله های خرپایی ، این سازه ها وزن کمتری دارند و البته هزینه کمتری نسبت به سازه های قدیمی دارند.

یکی از مزایای مهم سوله سبک خرپایی این است که می توان یک دهانه بزرگ برای این نوع سازه های فلزی تعریف کرد.

سوله ها از نظر امنیت و مقاومت نیز در سطح بالایی قرار دارند. سوله های سبک خرپایی را می توان برای اهداف مختلفی از جمله سالن های ورزشی ، کارگاه ها و کارخانه های صنعتی ، انبارها و فروشگاه ها استفاده کرد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-tabriz/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوله دامداری چیست؟
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 14:46 | بازدید : 48 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

سوله نوعی سازه فلزی با سقف شیب دار است که بسته به کاربرد آن در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شود. سیلوها اغلب در مکانهایی استفاده می شوند که نیاز به دهانه های بزرگ دارند. اماکنی مانند ساختمانهای صنعتی ، کشاورزی ، کارخانه ها ، انبارها ، تعمیرگاه ها ، سالن های بدنسازی ، طیور ، دام و ....

احداث سوله های سبک دامداری
علاوه بر این ، محل ساخت سوله نیز در انتخاب نوع آن مثر است. مکان مورد نظر باید از نظر آب و هوا مانند سرعت باد ، برف و باران ، شدت گرما و عوامل مشابه بررسی شود تا پس از انتخاب مناسب ترین نوع سوله ، پس از ساخت ، مشکلی ایجاد نشود.

چراغ دام روشن شد
مسکن دام باید از کیفیت و استحکام کافی برخوردار باشد. توانایی نصب سایر لوازم جانبی نیز ضروری است. باید تجهیزاتی مانند تهویه مطبوع مناسب ، تجهیزات گرمایش و سرمایش ، روشنایی ، علوفه دام و ... نصب شود. علاوه بر این ویژگی ها ، سوله ها ارزان هستند و نصب آنها آسان است. این عوامل منجر به استفاده گسترده آنها ، به ویژه در دامداری می شود.

سوله نور طاق با سقف قوسی است که با استفاده از روش های UM ، خرپا و ساختار فضایی ساخته شده است. روش UM معمولاً برای ساخت سوله های سبک دام استفاده می شود. در این روش از ورق گالوانیزه خود نگهدار ، مستقل و بدون نیاز به قاب بندی (تیرها و ستون ها) استفاده می شود.

برآورد هزینه ساخت یک سوله دام سبک
اما امروزه سوله های خرپایی از جدیدترین سوله ها با وزن کم ، استحکام بالا ، قابلیت تحمل وزن بالا ، مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی ، هزینه نسبتا پایین تر ، امنیت بالا و ... هستند که با سوله های دیگر جایگزین می شوند.

در صورت لزوم می توان ارتفاع این نوع سوله سبک دام را کاهش داد. اما ارتفاع مناسب برای ورود و خروج دام ، وسایل نقلیه خاص و عوامل مشابه باید در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که ارتفاع سوله های گوسفندی با گاوها متفاوت است.

مزایای نور افشان
همانطور که گفتیم ، هزینه بسیار پایین بهره برداری از سوله ها از برجسته ترین مزایای آنها است. به دلیل قیمت پایین مصالح ، حمل و نصب آنها ، سادگی و سرعت بالای نصب و ساخت و نصب این سوله ها بسیار مقرون به صرفه است.

زمان مورد نیاز برای ساخت سازه نیز بسیار مهم است. زمان صرف شده برای ساخت و راه اندازی سوله بسیار کمتر از ساخت سازه های دیگر است. در نتیجه ، واحد بسیار سریعتر آماده بهره برداری است. سوله های دامداری نیز از این ویژگی مستثنی نیستند. در حقیقت ، ساخت این نوع سوله به زمان بسیار کمی احتیاج دارد.

همچنین این سوله دامداری به دلیل کیفیت و مقاومت بالا در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شکل قوسی سوله نور باعث شده که در برابر باد ، باران ، برف ، زلزله ، آتش و ... مقاوم باشد.

مزیت دیگر سوله های سبک دام دارا بودن استانداردهای بین المللی است. استفاده از روشهای مدرن برای ساخت این سوله ها نیز تأثیر بسزایی در این امر داشته است. تهویه خوب نیز یکی از مزایای قابل توجه آنها است.

مزایای ساخت چراغ چراغ برای دام
معایب سوله سبک UM
آشیانه UM کاربردهای زیادی دارد. اما این نوع سوله معایبی نیز دارد که گاهی استفاده از آن را محدود می کند. امنیت پایین در برابر سرقت یکی از مهمترین معایب آن است. همانطور که گفتیم این نوع سوله از ورق های گالوانیک ساخته می شود. این ورق ها به راحتی بریده می شوند و به راحتی می توان آنها را در سوله قرار داد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/ساخت-سوله-سبک-دامداری/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در استان گلستان
سه شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 17:3 | بازدید : 36 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

امروزه از سوله برای ایجاد تالارهای بزرگ با مساحت زیاد استفاده می شود. از آن برای ساختن ساختمانهایی با دهانه بزرگ در ساختمانهای صنعتی ، انبارها ، سالنهای ورزشی ، آشیانه هواپیما و سوله های س استفاده می شود. شرکت های ایرانی مانند شرکت بیستون سازه آذران نیز در این زمینه فعال هستند.

سیلوها کاربردهای صنعتی بیشتری دارند و بنابراین سیلوهای صنعتی از نظر طراحی با دیگر ساختمانها متفاوت است. امروزه با پیشرفت علوم معماری و طراحی سازه ، این امکان برای کارفرمایان وجود دارد که پس از ساخت و مونتاژ سوله مورد نظر خود را به مکان دیگری منتقل کنند. این امر به دلیل استفاده از قطعات پیش ساخته امکان پذیر است.

سیلو در گلستان

استان گلستان یکی از استانهای دامداری کشور است. این استان با آب و هوای گرم ، محل مناسبی برای رشد گیاهان و درختان استپی است و بر این اساس شرایط مناسبی برای دامداری فراهم شده است که امروزه از سوله برای ایجاد شغل مانند دامداری صنعتی و پیشرفته استفاده می کنند.

یکی از دلایل استفاده از سوله در صنعت دام هزینه مناسب این سازه برای کارفرمایان است. همچنین سرعت مونتاژ و عملکرد سوله ها یکی دیگر از دلایل استفاده گسترده از این نوع سازه ها است.

ساخت سوله در آبادان
خلاصه ای از سوله ها

سیلوها سازه هایی با سقف شیب دار هستند که می توان با توجه به نیاز کارفرمایان و مشاغل مختلف از آنها استفاده کرد. امروزه کارفرمایان سعی می کنند تا آنجا که می توانند در ساختمان های خود صرفه جویی کنند و در این بین استفاده از سوله برای ساخت سالن های بزرگ از نظر هزینه و زمان بسیار مقرون به صرفه است.

سوله ها انواع مختلفی دارند و بنابراین در صنایع و موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، می توان موارد زیر را ذکر کرد:

سوله های دام و طیور که برای دام و حتی طیور استفاده می شود.
سالن هایی که برای سالن های مطالعه و سالن های کنفرانس استفاده می شود.
سوله های بسته بندی که برای کارخانه های بسته بندی استفاده می شود.
سوله های انبار سوله هایی هستند که معمولاً در کنار سوله های صنعتی کارخانه ها برپا و مورد استفاده قرار می گیرند.
سوله های ورزشی ، همانطور که از نامش پیداست ، برای استفاده ورزشی ساخته شده است.
سوله های مدرسه که به تازگی برای روستاها استفاده می شود.
سوله های گلخانه ای با موضوع رشد گل و گیاه.
سوله های بهداشتی مورد استفاده برای کارخانه های تولید دارو ، تولید غذا و درمانگاه ها.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-golestan-province/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در اصفهان
سه شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 16:56 | بازدید : 42 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

ساخت سوله در اراک: در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت سوله های سبک با دهانه بزرگ صحبت کنیم. در بسیاری از موارد استفاده از سوله ها به حدی است که برای ساخت آن نیاز به یک دهانه بزرگ است.

دلیل استفاده از دهانه بزرگ برای سوله
زیرا در بسیاری از موارد استفاده برای سوله ها ، بارها و اجسام بزرگ نیاز به ورود و خروج دارند. در چنین مواردی ، ما قطعاً به یک دهانه بزرگ برای سوله نیاز داریم.

از روش خرپایی برای تعریف دهانه های بزرگ استفاده کنید
بهترین گزینه در چنین مواردی استفاده از سوله های خرپایی است. در واقع سوله های خرپایی از جمله سازه هایی هستند که در آنها می توان بدون آسیب رساندن به کاربری و کیفیت سوله ، یک دهانه بزرگ و نامحدود تعریف کرد. بنابراین ، در صورت عدم امکان جلوگیری از ایجاد دهانه بزرگ برای ساخت سوله ، باید از روش خرپایی برای ساخت سوله استفاده کرد.

احداث سوله در اراک
همانطور که می دانید ، ساخت سوله های ورق ورقه ای به دلیل وزن زیاد و همچنین ورق های فولادی مورد استفاده در ساخت آنها برای سوله های دهانه بزرگ مقرون به صرفه نخواهد بود. UM ها را نمی توان برای دهانه های بزرگ استفاده کرد زیرا از ورقه هایی با اندازه مشخص ساخته شده اند.

شرکت بیستون سازه آذران توانایی ساخت انواع سوله در شهر اراک را دارد. همانطور که می دانید شهر اراک از نظر صنعتی فعالیت های گسترده ای دارد و اگر قصد ساخت سوله در این شهر را دارید حتما با کارشناسان ما در شرکت بیستون سازه آذران تماس بگیرید.

اهمیت تعیین ابعاد سوله و مزایای سازه خرپایی
احداث سوله در اراک

در اصل تعیین اهداف و نیازهای سوله قبل از شروع ساخت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ابعاد دهانه یکی از مواردی است که قبل از طراحی سوله باید به طور کامل مشخص شود. از آنجا که ساختار سوله های خرپایی به شکل مثلث است ، ساختار آن از استحکام خوبی برخوردار است. در واقع باید گفت که این شکل هندسی مناسب ترین موقعیت برای افزایش استحکام سوله است. این شکل هندسی همچنین باعث می شود که فاصله قاب های فونداسیون کم باشد ، بنابراین بارهای مرده و همچنین وزن سازه به طور مساوی در سراسر سوله توزیع می شود.

احداث سوله در اراک
نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که ما شاهد کاهش 40 درصدی هزینه ساخت سوله خرپایی هستیم زیرا نیازی به ستون مرکزی نیست. بنابراین ، ساخت این سوله مقرون به صرفه خواهد بود و همچنین باید توجه داشت که امکان نصب جرثقیل های با تناژ بالا در این سوله ها وجود دارد. شیب سقف برای ساخت سوله هایی با دهانه بزرگ 10 درصد است و علاوه بر این ، هزینه ساخت سوله های خرپایی به دلیل عدم نیاز به فونداسیون کاهش می یابد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/ساخت-سوله-در-اراک/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در زنجان
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 10:22 | بازدید : 40 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

دلیل استفاده از روکش برای سوله
استفاده از ستون های بتنی روی فونداسیون در مواردی برای جلوگیری از مشکل پوسیدگی ستون استفاده خواهد شد. لازم است عملیات ضد خوردگی در سازه های فلزی انجام شود تا از خطر پوسیدگی ناشی از عوامل جوی جلوگیری شود. یکی از مراحل اصلی ساخت سوله استفاده از ساندویچ پانل و همچنین سایر مصالح مورد استفاده برای پوشش سوله است. صفحه ستون معمولاً مفصل است. از ورق کرکره گالوانیزه با روکش فایبرگلاس برای پوشش سقف استفاده می شود.

احداث سوله های مختلف در زنجان
پوشاندن بدنه سوله
پوشش بدنه یک سوله سبک یا سنگین از دو قسمت تشکیل شده است: پوشش داخلی و پوشش بیرونی بدن. عوامل متعددی در پوشش سقف و بدنه سوله در نظر گرفته شده است. هزینه های سربار و همچنین هزینه دفع مصالح برای پوشش سقف و بدنه سوله ، هزینه دستمزد نیروی انسانی و بهینه سازی برنامه زمان بندی همه بر سرعت نصب تأثیر می گذارد. هزینه و عایق حرارتی نیز از جمله مواردی است که در پوشش سقف و بدنه سوله مهم خواهد بود. کاهش هزینه سقف ، هزینه کلی پروژه را کاهش می دهد.

احداث سوله های مختلف در زنجان
نیاز به عایق مناسب در سوله ها
برای اینکه انواع سوله ها بتوانند گواهینامه بین المللی صادرات محصولات را دریافت کنند ، باید عایق صوتی مناسبی داشته باشند. از آنجا که ممکن است صداهای ناخواسته در خطوط تولید ایجاد شود ، محیط خارجی نباید تحت تأثیر محیط زیست و سلامتی در طول فعالیتهای صنعتی قرار گیرد. عایق حرارتی سوله نیز بسیار مهم است زیرا از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند که منجر به صرفه جویی در هزینه می شود.

احداث سوله های مختلف در زنجان
نوع پوشش سوله و مشخصات آن
نوع پوشش سوله بستگی به نوع استفاده دارد. به عنوان مثال ، پوشش سوله هایی که به عنوان انبار صنایع سنگین ، صنایع پلاستیک یا صنایع غذایی استفاده می شود متفاوت خواهد بود. سقف و بدنه سوله باید به گونه ای پوشانده شود که در صورت صدمه دیدن قسمتی از آن ، عملیات ترمیم را بدون آسیب رساندن به قسمت های جانبی انجام داد و این تعمیر را با هزینه کم انجام داد. پوشش سوله باید در برابر عواملی مانند رطوبت و خوردگی مقاوم باشد تا در شرایط کاری و آب و هوایی دچار فرسایش نشود.

روکش سوله علاوه بر مناسب برای نوع استفاده ، باید به زیبایی محیط سوله نیز کمک کرده و محیط سوله را چشم نواز کند و همچنین مواد آن در برابر پوسیدگی مقاوم باشد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-zanjan/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت سوله در بوشهر
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 10:17 | بازدید : 91 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

استفاده از ستون های بتنی در ساخت سوله
اصولاً در ساخت سوله به منظور جلوگیری از پوسیدگی ستون ، در مواردی از ستون بتنی بر روی فونداسیون استفاده می شود.

احداث سوله در بوشهر
ضرورت انجام عملیات ضد خوردگی
همانطور که می دانید ، به دلیل عوامل جوی ، خطر پوسیدگی اجزای سازه فلزی وجود دارد. بنابراین ، از عملیات ضد خوردگی برای جلوگیری از این مشکل استفاده می شود.

پوشش سقف و بدنه سوله
اصولاً از مواد مختلفی برای پوشش سوله استفاده می شود. از ورق کرکره گالوانیزه با روکش فایبرگلاس برای پوشش سقف سوله استفاده می شود.

اما پوشش بدنه سوله شامل دو قسمت پوشش بیرونی و پوشش داخلی خواهد بود.

یکی از مراحل اصلی کار پوشاندن بدنه و سقف سوله با ساندویچ پانل و همچنین سایر مصالحی است که برای پوشش سوله استفاده می شود.

احداث سوله در بوشهر
عوامل م theثر بر انتخاب پوشش سوله
عواملی مانند سرعت نصب ، هزینه ، عایق حرارتی ، عایق صوتی ، نوع استفاده از سوله و همچنین نیاز به استفاده از نوع خاصی از روکش ، سهولت تعمیر ، زیباسازی فضای داخلی و خارجی سوله و مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی این عوامل در انتخاب نوع پوشش سوله مثر است.

دلیل استفاده از عایق حرارتی در پوشش سوله
به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی ، از عایق حرارتی در پوشش سوله استفاده می شود که به کاهش هزینه ها کمک می کند.

هزینه های مربوط به پوشش سوله
هرچه هزینه های مربوط به پوشش سقف سوله کمتر باشد ، هزینه ساخت سوله نیز کمتر می شود.

توجه به نوع استفاده از سوله در انتخاب نوع روکش
بسته به نوع استفاده از انواع سوله ها ، نوع پوشش مشخص می شود. به عنوان مثال ، سوله های مورد استفاده در صنایع غذایی پوشش متفاوتی نسبت به سوله های صنایع سنگین خواهند داشت.

تعمیر آسان و ارزان روکش سوله
همچنین لازم به ذکر است که پوشش سوله باید به گونه ای انتخاب شود که در صورت خرابی در قسمتی از آن به آسانی و با کمترین هزینه بدون آسیب رساندن به دیگر قسمت های پوشش انجام شود. مقاومت پوشش سوله در برابر فرسایش در شرایط کار و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/construction-of-a-shed-in-bushehr/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعریف سیستم قاب سبک فولادی
سه شنبه 12 مرداد 1400 ساعت 11:38 | بازدید : 33 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

قاب سبک فولادی (LSF) یک سیستم ساختمانی است که برای ساخت ساختمانهای عمدتا کوتاه و متوسط ​​(تا 5 طبقه) استفاده می شود و توسط مهندسین عمران در کشور تأیید شده است. توسعه یافته و مدرن است.
این سیستم که شباهت زیادی به روش های ساخت بناهای چوبی دارد بر اساس استفاده از اجزایی به نام میخ یا مجبور و پیست یا دونده است و از پروفیل های فولادی گالوانیزه نورد سرد ، ساختار اصلی ساختمان ، تشکیل شده است. راه اندازی شده است.
مقاطع مورد استفاده در این سیستم U ، C و Z است که معمولاً با اتصالات سرد به هم متصل می شوند.
هر دیوار شامل تعدادی از اجزای کلی C (استاد) در فواصل 40 تا 60 سانتی متر است که در بالا و پایین به اجزای افقی ناودانی به شکل U یا C شکل (پیست یا دونده) متصل می شوند. . اگر بخشهای C شکل به عنوان یک آهنگ (دونده) استفاده می شود ، لازم است در محل نصب استاد برش ایجاد شود.

این سیستم بیشتر با سقف سبک و گهگاه با انواع دیگر سقف ها اجرا می شود. تیرها و تیرچه های این نوع سقف سبک شبیه کامیون های اصلی و دیواری است.
سقف نهایی معمولاً شیب دار است و از خرپاهای فلزی ساخته شده از پروفیل های نورد سرد استفاده می کند (شکل زیر). سایر قسمتهای ساختمان نیز با استفاده از پروفیل های نورد سرد اجرا شده و با انواع مختلف تخته (گچ ، سیمان ، چوب و ...) پوشانده شده است.

جزئیات سقف مسطح یا شیب دار
پوشش نهایی این سیستم را می توان با انواع تخته های ساختمانی از جمله تخته سیمان ، چوب ، تخته گچ یا مصالح ساختمانی ، سفال و آرد انجام داد.

نقاط قوت و ضعف سیستم قاب فولادی سبک وزن را بررسی کنید
عوامل هزینه
این سیستم ساختمانی نیاز به نیروی انسانی ماهر دارد ، اما در تعداد کم و در زمان کوتاه. بنابراین ، هزینه کل نیروی انسانی در این سیستم کمتر از روشهای سنتی است. ابزارهای مورد استفاده نیز نسبتاً ارزان هستند ، اما هزینه بالای تأمین مواد ، به ویژه در دوره ای که چندان رایج نیست ، این سیستم را به یکی از گران ترین سیستم ها تبدیل می کند. این سیستم نیازی به هزینه های دوره ای خاصی ندارد و هزینه تعمیرات احتمالی بسته به نوع خرابی می تواند بسیار متفاوت باشد.
سیستم LFS یکی از سیستم هایی است که شعاع مصرف اقتصادی بالایی دارد. اگر این سیستم با روش Stick-uilt راه اندازی شود ، مواد اولیه را که بسیار سبک و جمع و جور هستند ، می توان در مسافت های طولانی و حتی در مناطق دشوار حمل کرد. این مصالح معمولاً به راحتی در برابر حمل و نقل آسیب پذیر نیستند ، اما در صورت آسیب به قطعات ، در ساختمان قابل استفاده نیستند و قطعه نیاز به بازتولید دارد. با این حال ، تطبیق پذیری قطعات و قابلیت جایگزینی قطعه آسیب دیده با سایر قطعات ، چرخه تولید را تا رسیدن مجدد قطعه متوقف نمی کند. هزینه های نگهداری این مواد چندان قابل توجه نیست ، زیرا ورق گالوانیزه در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است و علاوه بر این ، فضای زیادی برای ذخیره این مواد لازم نیست.

عوامل مرتبط با زمان
از نظر سرعت اجرا ، تجربیات سایر کشورها نشان داده است که این سیستم در مدت کوتاهی راه اندازی شده و سرعت اجرا بسیار بیشتر از روشهای سنتی و حتی سنگین صنعتی است. نسبت پردازش محصول در کارخانه به محل این سیستم تولیدی ، بسته به نوع اجرا و میزان پیش ساخته ، می تواند بسیار متغیر و متفاوت باشد. این سیستم در همه شرایط آب و هوایی قابل اجرا است و با تغییر شرایط آب و هوایی ، هیچ مشکل جدی در اجرا وجود نخواهد داشت.

عوامل مرتبط با قابلیت های عملکرد
اجرای این روش به نیروی انسانی ماهر و ابزارهای خاص نیاز دارد ، اما نحوه پیاده سازی و نحوه استفاده از این ابزار به راحتی قابل یادگیری است. مراحل انجام شده برای اجرای این سیستم اندک و متنوع است و برای اجرای هر مورد یک سری اقدامات ساده لازم است. اگرچه اجزای اصلی این سیستم بسیار زیاد نیستند ، اما در مدت کوتاهی ، با استفاده از ابزارهای ساده. اشکال مختلف را می توان با آنها تولید کرد.
استفاده از قطعات از پیش برش خورده یا پانل های پیش ساخته ، توانایی اجرای طرح های مدولار را در این سیستم افزایش می دهد. این سیستم دارای توانایی بالایی در تنوع بخشیدن به معماری فضا و اجازه دادن به طراح برای طراحی های مختلف است. سهولت اجرای دهانه های مختلف و تغییر ارتفاع ، علاوه بر سادگی گذاشتن بازشوها در دیوارها - که قابلیت ترکیب آن با سیستم تیر و ستون را مدیون است - این سیستم را از نظر رعایت شرایط در سطح خوبی قرار داده است. طرح های معماری تعمیر و نگهداری این سیستم نیازی به شرایط خاصی ندارد و به دلیل اجرای خشک ، تغییرات آن آسان است. به دلیل استفاده از موادی که پردازش عمده و خاصی در محل ندارند ، می توان این سیستم را با دقت نسبتاً بالایی کنترل کرد.

عوامل مرتبط با کیفیت و قابلیت های فنی
به دلیل کاهش وزن زیاد و اتلاف کم مواد نسبت به روشهای سنتی و دستی ، این سیستم برای تولید انبوه مناسب است ، اما اجرای ساختمانهای بلند در این سیستم مشکل است. اجرای خشک این سیستم را برای بازدیدهای دوره ای مناسب می کند. علاوه بر این ، ایجاد تغییرات در حین اجرا در برنامه های تاسیسات معمولاً آسان است.
استفاده از ورق گالوانیزه باعث افزایش پایداری این سیستم در برابر هوازدگی و میکروارگانیسم ها شده است. از نظر محیطی ، این سیستم ساختمان یکی از سیستم هایی است که انرژی کمی برای ساخت اجزای خود مصرف می کند.
یکی از نقاط ضعف این سیستم ، در صورت عدم رعایت همه نکات فنی در اجرا ، خطر ایجاد صدا در حالتهای انقباض و انبساط است.
وزن کم این سیستم ساختمانی (حدود 60 درصد از وزن واحد سطح سیستم های معمول ساختمانی) باعث می شود نیروهای اعمال شده در صورت وقوع زلزله به میزان قابل توجهی کمتر از ساختمانهای معمولی باشد ، تا حدی که در بیشتر موارد اثر باد نیروها بزرگتر و تعیین کننده تر از زلزله است. علاوه بر این ، وزن کم این سیستم آن را به گزینه ای مناسب برای مناطقی با مقاومت خاک کم تبدیل می کند.
اینرسی حرارتی پایین این سیستم کاربری دائمی مانند کاربری مسکونی را مشکل می کند. اما در عین حال ، عملکرد آن باعث می شود برای ساختمانهای اداری ، تجاری و دیگر ساختمانهای متناوب بسیار مناسب باشد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/سیستم-قاب-سبک-فولادی-lsf/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوله چیست؟
یک شنبه 10 مرداد 1400 ساعت 16:40 | بازدید : 43 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

سیلوها سازه های فلزی مایل هستند که بر اساس محاسبات فنی خاص طراحی و ساخته می شوند. این نوع سازه ها در کارخانه ها ، انبارها ، تولیدکنندگان هواپیما ، مرغداری ها ، سالن های ورزشی ، فروشگاه های بزرگ ، تعمیرگاه ها و. . . استفاده شده.

سوله از اجزای زیر تشکیل شده است: 1- ستون 2- رفتار (قاب) 3- پرلین (پروفیل های Z و C) و 4- Strat 5- پشتیبانی 6- سگراد (نوار چنگ زدن) 7- گوشه مهار 8- سایبان 9 - دیوار پست ستون 10 - پیچ و مهره.
سوله به طرق مختلف طراحی و ساخته شده است.

سوله صنعتی 5 - آشنایی کامل با سوله و انواع مختلف آن | سوله به سبک بیستون

سازه های فلزی شیب دار که بر اساس محاسبات فنی ویژه تولید می شوند ، سوله می گویند. سازه های شیب دار یا سوله ها در لاتین Gable ents یا Ridge ents نامیده می شوند و معرفی می شوند. این قاب ها برای پوشش دهانه های بزرگ و ساختمانهای صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه ها ، انبارها ، مرغداری ها ، آشیانه های هواپیما ، سالن های ورزشی ، تعمیرگاه ها ، پارکینگ ها ، مزارع احشام ، مغازه ها و بسیاری از مکان های دیگر استفاده می شود. لازم به توضیح است که گروه بزرگی از شرکتهای بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی با کمک این ساختارها توانسته اند به پیشبرد اهداف صنعتی و اقتصادی خود کمک کرده و طبق محاسبات برنامه ریزی شده ، بتوانند به راحتی توسعه و گسترش دهند. ساختمانهای آنها در سال های گذشته سیستم های ساخت خرپا در ایران بسیار رایج بود ، اما در حال حاضر سیلو سازی به دلیل مزایای زیاد جایگزین آن شده است.

فانوس دریایی به دلیل استفاده عمدتاً صنعتی از نظر طراحی با سایر سازه ها متفاوت است ، به ویژه اینکه قابهای این نوع سازه کاملاً متفاوت بوده و دارای شیب هستند و دهانه ها بزرگتر از سایر سازه ها هستند. به دلیل ابعاد بزرگ تیرها و ستون ها ، پروفیل های موجود در بازار برای اجرای این سازه قابل استفاده نیستند و باید ساخته شوند که به آنها تیرهای ورقه ای می گویند.

نحوه طراحی سوله و انواع آن
یکی از زیباترین و جالب ترین سازه های ساختمان در سوله است. در این مقاله سعی داریم شما را با سوله و انواع آن و نحوه طراحی سوله آشنا کنیم.

سوله سقف شیب دار نامیده می شود که شامل جزئیات زیر است:

1. سنگ
2. فتررفت
3. پرلین
4. قشر
5. پست دیوار
6. بانداژ
7. گراد
8. سوتین
9. پیچ و مهره
10. سیبان
تفاوت انبار از نظر طراحی به دلیل استفاده عمدتاً صنعتی آن از دیگر سازه ها است ، بیش از همه ، زیرا قابهای این نوع سازه کاملاً متفاوت بوده و دارای شیب هستند و دهانه ها بزرگتر از سایر سازه ها هستند. به دلیل ابعاد بزرگ تیرها و ستون ها ، پروفیل های موجود در بازار برای اجرای این سازه قابل استفاده نیستند و باید ساخته شوند که به آنها تیرهای ورقه ای می گویند.

انواع سوله:
سوله ها انواع مختلفی دارند:
سوله بازکن ساده 8 شکل
دو یا چند خانه باز با ستون های مشترک 88 یا 888 یا 8888
88 شکل دو دهانه ریخته
سوله قوسی
سوله چند ضلعی
طراحی سیلو:
دقت بالا و طراحی تخصصی سوله از عوامل مهم طراحی هستند که نادیده گرفتن آنها می تواند هزینه های زیادی را بر سازنده تحمیل کند ، که کارایی اقتصادی را زیر سال می برد و می تواند مroduثر نبوده و استحکام و پایداری سازه را تضعیف کند. N. اطلاعات زیر برای طراحی سوله مطلوب است:

1- بار برف و نیروی باد
2- ارتفاع جانبی سوله
3- شیب مورد نظر سقف و البته محاسبه ارتفاع تاج.
4- طول مقطع عرضی
5- طول دهانه های طولی و تعداد قاب های طولی در نظر گرفته می شود.
6- آیا در طراحی سوله باید به جرثقیل توجه شود یا خیر؟ (محاسبه بار دینامیکی جرثقیل)
7- روکش سقف مورد نظر.
8- نیروی زلزله
9- با توجه به مقاومت خاک منطقه مورد نظر
با اطلاع از اطلاعات فوق و ابعاد در نظر گرفته شده برای سوله ، آن را طراحی می کنیم که در نهایت به یک طرح اجرایی تبدیل شده و اجرا می شود.

اما ساختن سوله به خودی خود یک ماجراجویی دیگر است ، در ظاهر آسان است اما در داخل دشوار است و هنوز هم وظیفه همه نیست و تیم های خاصی از مهندسین هستند که سوله را می سازند. مونتاژ ، تنظیم و تنظیم قاب خانه بسیار ظریف است ، همیشه باید در نظر داشت که مهاربندهای جانبی خانه باید سریع و همزمان اجرا شوند ، زیرا یکی از نقاط ضعف ساختار خانه عدم پایداری آن در برابر نیروهای جانبی کنترل می شود ، اما زمان اجرای آن اهمیت قابل توجهی دارد.

مزایای سوله
1- ایجاد قدرت متناسب با نیازهای طراحی
2- امکان اجتناب از عیوب ذاتی سازه های تیراندازی در سوله
3- امکان طراحی و اجرای سازه هایی با ابعاد بزرگ و بسیار قابل توجه
4- فونداسیون سبک تر در مقایسه با سازه های مشابه
5- سبکی قابل توجه سازه
6- ایمنی بالا در برابر عوامل مخرب محیطی مانند زلزله (به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا)
7- انعطاف پذیری بالا
8- قابلیت اجرای سازه ها با اشکال مختلف
9- امکان استفاده از مصالح مختلف در ساخت سوله

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/آشنایی-کامل-با-سوله-و-انواع-مختلف-آن/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


احداث سوله های مختلف
یک شنبه 10 مرداد 1400 ساعت 15:46 | بازدید : 34 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

 

رابطه وزن سوله و قیمت آن
وزن سوله یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت آن است. وزن سوله به عوامل متعددی بستگی دارد و وزن این سازه می تواند قیمت ساختمان را افزایش دهد. زیرا مصالح بیشتری برای ساخت چنین سوله ای مورد نیاز خواهد بود.

همانطور که گفته شد عوامل متعددی می توانند وزن سوله را تعیین کنند که در ادامه به آنها می پردازیم.

مواردی مانند ارتفاع ستون ، منطقه ای که قرار است سوله در آن ساخته شود ، میزان بارهایی که وارد سوله می شوند ، روش ساختی که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است و همچنین نوع مصالح مورد استفاده برای ساخت ریختن همه بستگی دارد هزینه سازه های فلزی چشمگیر خواهد بود.

احداث سوله های مختلف در پاکدشت
تکنیک های روشن کردن شبح
تکنیک های روشن کردن سیلو یکی از مواردی است که می تواند برای ایجاد سیلوهای سبک تر استفاده شود. به عبارت دیگر ، استفاده از تکنیک های روشن کننده سوله هزینه های مربوط به ساخت این سازه های فلزی را کاهش می دهد.

تکنیک های روشنایی سوله به دو دسته تقسیم می شوند: سبک سازی ساختمان ساختمان و کاهش بارهای ساختمان.

تاثیر مواد مورد استفاده برای ساخت سوله بر قیمت سازه های فولادی
همانطور که گفته شد ، مصالح به کار رفته در ساخت سوله در تعیین قیمت این سازه فلزی مثر است. واضح است که استفاده از مصالح با کیفیت بالا هزینه ساخت سوله را افزایش می دهد.

احداث سوله های مختلف در پاکدشت
اما نمی توان از مصالح با کیفیت پایین برای کاهش هزینه ساخت سوله استفاده کرد. این عمل می تواند بر استحکام و کیفیت ساخت سوله تأثیر منفی بگذارد.

استفاده از روش های روشن کننده سوله سازندگان این سازه فلزی را قادر می سازد تا با هزینه کمتری سازه ها را بدون استفاده از مصالح بی کیفیت و یا کاهش استحکام سوله بسازند.

استفاده از نیروهای متخصص برای طراحی ، ساخت و ساخت سوله
یکی از مواردی که می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه های مربوط به ساخت سوله کند ، استفاده از افرادی است که از دانش و تخصص بسیار بالایی در طراحی و ساخت سوله برخوردارند.

همچنین به منظور کاهش هزینه های مربوط به ساخت سوله ، انتخاب روشهای مناسب برای ساخت سازه های فلزی ضروری است.

احداث سوله های مختلف در پاکدشت
روشهای ساخت سوله
اصولاً برای ساخت سوله از سه روش تیر ورق ، UM و خرپا استفاده می شود اما باید توجه داشت که هر یک از این روش ها بسته به نوع کاربری برای ساخت سوله استفاده می شود.

بنابراین ، نوع استفاده از سوله در انتخاب روش ساخت تأثیر می گذارد.

توجه به این نکته ضروری است که اگر قصد دارید هزینه کمتری برای ساخت سوله صرف کنید ، استفاده از روش تیراندازی ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

تعداد زیادی ورق فولادی برای ساخت سازه های فولادی با روش پخت استفاده می شود و این حجم فولاد قطعاً هزینه های بالایی را به دنبال خواهد داشت. اما استفاده از روش خرپایی می تواند تأثیر زیادی در کاهش هزینه های مربوط به ساخت سوله داشته باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پمپ آب | لیست قیمت انواع پمپ | راهنمای انتخاب پمپ و آدرس pumps.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 66
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 13
:: بازدید هفته : 20
:: بازدید ماه : 20
:: بازدید سال : 208
:: بازدید کلی : 24062